Pages

Tuesday 26 July 2011

Rumah Oh Rumah...~_~

Jom, pindah rumah baru...^_~
(-_-) 2 bulan lepas, owner rumah sewa kami naikkan harga, drpd RM500 kpd RM600..huhu, cuba la bayangkan..kami hny duk berdua, baru je kahwin, abg pun bru je keje...tup2..harga sewa rumah dinaikkan pula..-_-. Sejak tu, kami rase nak pindah! Nak cari rumah plak bukannye senang...kdg2 harga dh ok, tp keadaan rumah plak tak sesuai..yg sesuai plak..kdg2 dh ade org booking awal..dan kdg2 harganye lebih bajet kami...

Cobaan....

Cari punya cari...tak dapat2...last2 jmpa dgn 1 rumah ni..betul2 depan rumah kakakku di Kajang. Tapi rumah tu untuk dijual..(-_-) aku rase..erk..utk dijual?! tapi bunting kat tingkap umah tu tulis 'for SALE/RENT'...ape boleh buat...

Aku pun bgtau kat mak yg rumah dpn tu utk dijual, bukan utk disewa..rupe2nya...mak aku berkenan dgn rumah tu. Mmg aku akui keadaan rumah tu dalam keadaan yg baik. Klu nk beli pun tersgt ok, sb harganye pun hnya RM73K shj...(mane nk dpt rumah harga camtu skrg...) Fikir punya fikir, bincang punya bincang...akhirnya kami sepakat nk beli rumah tu...tp atas beberapa sebab, kakak menawarkan diri utk bantu kami beli rumah tu, dan kami sewa murah2 je dgn die..^_~

Bile dah byr deposit...kami dijanjikan sblm ni 'dapat kunci rumah'..tup2..blum leh dpt lagi...kena selesaikan dulu urusan peguam..hu2..oklaa...

Nak dijadikan crta, rupa2nye, ade masalah dgn jual beli apartment kt situ. Takde geran yg dikeluarkan oleh pemaju, dan pemilik rumah pun takde geran...so, ni yg jd masalah buat kami. Hu2..mak dh risau takut2 kami kena tipu...kakak pun dh naik angin, sb agen rumah tu mcm melambat2kan urusan pulang semula deposit...aku plak rasa tak puas hati...hu2, suami pun sama..ye la..abis masa, tenaga, minyak kereta nk urus benda2 ni...

Cobaan....

Dan hari ni, aku dan suami nk gi jmpa agen dan pemilik rumah tu..nk ambil smula deposit. Hajat kami nk berpindah masih tertangguh...and 4 the good news is - owner rumah sewa kami yg skrg ni turunkan smula harga sewa kepada hrga asal lps bbrapa minggu kami ckp nk pindah rumah! Macam2.....anyway, thx a lot!

Bagi aku, semua yg berlaku, ade hikmahnya...mgkn ini yg terbaik buat kami masa ni...^_^ byk pgjrn dan pglmn yg kami dapat drpd apa yg dh terjadi...

-TaMaT-

0 comments:

Post a Comment