Pages

Friday 16 December 2011

Adakah aku benar2 bersedia???

Hari kian berlalu, dari sehari ke sehari....
Sedar tak sedar, aku kini bakal bergelar Ummi. Usia perkahwinan yang masih muda...malah dilimpahi pula rezeki zuriat dalam jgka masa yg singkat, kurasakan indah. Alhamdulillah. Itu hajatku sebelum ini.

Aku ingin hadiahkan zuriat ini buat suami tersayang. Aku ingin bahagiakannya. 

Di saat ini, kelahiran si kecil boleh terjadi pada bila2 masa shj. 

Terkadang aku tertanya2 adakah aku benar2 bersedia memikul tanggungjawab seorang Ummi. Apabila melihat kakakku yg baru dikurniakan anak sulung. Penat lelahnya, berkorban masa, tenaga dll semata2 utk menjaga anaknya dgn baik. Kasihan melihat dia menguruskan anaknya. Ini membuatkan aku berfikir, macamana agaknya aku nanti? Tanggungjawabku sbg Ummi dan dalam masa yg sama sbg seorg isteri dan pelajar. 

Menjadi Ummi bukanlah mudah. Nak jaga amanah yg Allah beri padaku dan suami. Ya Allah, kurniakan aku kekuatan, kesihatan yg baik dan ilmu utk mencorakkan amanahMu ini. Kurniakan aku jiwa yg penuh tenang dan kasih, agar dapat aku memberi ketenangan dan kasih pada zuriat kami dan insan2 di sekelilingku. Amin.

Tak terdaya aku, tanpa rahmat dan kasih sayangMu. 

Aku mohon ya Allah, bantulah hambaMu ini....(-_-)



~tinta hati bakal ibu~
     Noorsyuhada

0 comments:

Post a Comment