Pages

Tuesday 14 June 2011

...mengakhiri trimester pertama...(^^,)

Alhamdulillah, aku berkesempatan utk mengemaskini blog yg dh lama terbiar...hampir sebulan. Atas permintaan suamiku, aku kembali menulis...(padahal sblm ni aku sbnrnye terlupa password blog ni, tp syukur..dh dpt igt semula).

Sekarang dah hampir masuk minggu ke 12, bermakna kandunganku mencecah usia 3 bulan. Syukur, kerana alahan ku sikit2 shj...cuma alahan bau wangi (yg kuat sgt) dan bau2 lain yg kdg2 menggangu pernafasanku...kdg2 termuntah dek kerana makanan berlemak yg aku makan melebihi kadar biasa. Setakat ni baru 3, 4 kali aku termuntah...huhu..

Namun, aku bersyukur krn masih mampu mengurus diri sendiri dan rumahtanggaku sbb ada sesetengah org yang kena alahan teruk dan tak mampu mengurus diri sndiri apatah lagi kerja2 lain. Terima kasih buat suami tersayang krn mampu melayan karenahku yang kadang2 mungkin merimaskan..he..

Bila ada kawanku yg bertanya tntg 'mengidam'...aku cuma tersenyum krn aku tak mengalami kes mengidam yg teruk2...setakat mengidam makan laksa yang mak masak...dan yg terbaru aku rasa teringin nak makan kari...yg pasti semua tu aku nk yg mak masak...he2...(taklah teruk sgt mengidam aku ni kan?) ^^, harap2 encik suami dpt membantuku menunaikan hasrat mengidamku ini...

Buat masa ni aku hanya duduk di rumah...awal2 dulu best jgak...tp bila dah lama2 ni..rasa jemu dan sunyi..masakan tidak, suami keluar bekerja dan aku keseorgn di rumah...huhu...cuma aku tak tahu nk buat apa lama2 di rumah, tmbhn plak klu badanku tak sihat. Klu suamiku pulang, barulah ada teman berbual...

Tapi aku bersyukur, sekurg2nya masa mengandung anak yg pertama ni...aku berehat di rumah. Rasa sunyi tu perkara biasa...jd aku sibuk2kan diri dgn aktiviti memasak, membasuh pakaian dan melayari internet.

Oh ya, bila dah masuk trimester kedua, aku mesti lebih bersedia...waktu ni lah perubahan fizikal akan semakin berubah dan selera makan juga mungkin berubah. Moga Allah permudahkan segalanya..amin.

~salamesrabadikhlas~ ^^,




0 comments:

Post a Comment