Pages

Tuesday 10 May 2011

6 Mei 2011...Kejutan Istimewa daripada Insan TERISTIMEWA ^_^

Saat bertemu suamiku slps pulang dr tmpat kerja, aku yang ketika itu letih dan lesu hnya mampu membaringkan tubuh bersandar selesa dalam kereta. Suamiku berpakaian jubah putih yg sgt cantik dan menyejukkan mataku.  =)
Ketika itu, aku kepenatan dek demam dan perjalanan dr KL-Nilai. Alhmdlh, usai solat Maghrib, suami menyambut kepulanganku. Seperti biasa, kami berslaman dan kucupannya singgah di pipi dan dahiku...(suami yg sgt penyayang+romantik) =) trima kasih abg.

Aku gagahkan diri cuba melawan ketidakselesaan suhu badanku yg tak menentu. Abang menyuruhku duduk sbntar dlm kereta smntara dia membuka pintu rumah kami. Aku masih lagi bersandar, lesu. Dari luar, aku terpandang cahaya jingga dalam rumah. mmm...abg nk buat ape ni? (hatiku bermonolog) cuma aku dpt rasakan ada sesuatu...;)

Suami menjemputku masuk ke rumah, lantas dia menutup mataku dan kami berjalan bersama masuk ke dlm rumah. Dan akhirnya, tika mataku dibuka, ku lihat sebiji kek dan hidangan makan malam dah pun tersedia di atas meja. Aku terus memeluk suamiku dan air mataku berlinangan. Seumur hidupku, aku tidak pernah mendapat kejutan begini. Terharu dgn usaha dan kreativiti suami dlm menghadiahkan saat kegembiraan ini. Walaupun sdrhana, namun bgku, BESAR nilainya. 
Kami makan bersama dgn alunan muzik minus one yg abg pasang menggunakan laptopnya. (Romantik sungguh suamiku ini) ..;) trma kasih abg. Aku terharu sgt2 dgn usahanya utk menyambut hr ulangtahun kelahiranku yg ke 25 pada 2 Mei yg lalu. Sungguh istimewa insan ini yg kini bergelar my soulmate. ^^,

Syukur ya ALLAH, krn mengurniakan aku, seorg suami yg memahami diriku, penyayang dan menerimaku seadanya. Syukran ya ALLAH...=)

...i'm waiting 4 ur birthday soon,my dear hubby...i'allah, kita nantikan bersama...^^,

0 comments:

Post a Comment