Pages

Tuesday 10 May 2011

...Selamat Hari MAK dan IBU...^_^

Tanggal 8 Mei 2011, merupakan hari yang paling istimewa buat insan bergelar IBU. Post kali ini ditujukan buat ibuku, Pn Radzi@Rodziah bt Saad dan ibu mertuaku, Pn Noriza Othman.

Mak,
Selamat Hari Ibu...hakikatnya bukan hr ni je (8 MEI) hari ibu, stiap hr adalah hr ibu. Bgku, mak adalah seorang mak yang sgt tabah, sabar, cekal mnghadapi dugaan, tegas tapi penyayang. Sewaktu kecil, mak mmg garang. Masih igt lagi, mak marah2 bila aku nakal+buat hal..he2..nakal budak2...lps tu kenalah cubit dgn mak..aduss..ape lgi, nangis la...
Bile masa maghrib, time ngaji lagi selalu kena marah+sambil mak pegang hanger (utk pukul di kaki) klu2 kami culas, lambat blaja ngaji atau ngade2 nak nangis..=) he...

Tapi...bila aku sudah meningkat dewasa ni, aku smkin mengerti apa dan mengapa mak mendidik kami adik beradik secara tegas dulu. ^_^ Terima kasih yang tak terhingga buat MAK...yang sgt2 memahami diriku..=)
Semakin aku meningkat remaja, MAK is my BFF (best friend forever)...bgku, mak adalah segala2nya. Kasih syg mak, sgt2 kurasakan tatkala aku susah atau senang...

Saat aku melangsungkan akad nikah, mak kelihatan gembira walaupun aku tahu, dalam htinya terselit rasa sedih melepaskan anaknya. Namun, itulah fitrah kehidupan...yang aku tahu, mak sgt2 bhgia klu anak2nya bahagia. Terima kasih mak, atas segalanya...hanya ALLAH yang dapat membalas jasa baik, pengorbanan, kasih syg yg mak berikan pada kami semua. Bersyukur krn memiliki seorg mak yg tabah dan penyayang sptmu..=)

I LOVE U MAK...LUV U SO MUCH! ^_^

Buat ibu mertuaku yg kusygi,

Syukran jzln yang tak terhingga kuucapkan, kerana bersusah payah melahirkan, mnjaga, mendidik dan menyayangi suamiku hngga saat ini. Kagum melihat ketabahan ibu dlm mmbesarkan dan menjaga anak2 seorg diri. Moga ALLAH memeliharamu dan merahmatimu selalu, ibu..=)

Syukran ya ALLAH, krn menganugerahkan aku 2 org insan yg istimewa ini. Ya Allah, Kau peliharalah, rahmatilah, sayangilah MAK dan IBU. Masukkanlah mereka dalam golongan org2 yg Engkau kasihi..ameen, ya Rabbal Alamin...
 

0 comments:

Post a Comment