Pages

Tuesday 17 May 2011

Walimah @Muar 15 Mei 2011

Alhmdulillah, syukur semuanya telah selesai....

13 Mei 2011(Jumaat)
Abang bertolak pulang ke Muar awal sb ingin menyiapkan kerja2 kahwin yg berbaki. Kedengaran suara abang dr corong telefon yg dalam kepenatan krn tak sempat berehat. Ada lagi yg belum siap...kedengaran riuh rendah, esak tangis anak2 kecil (saudara-mara) yg ramai berkampung di situ. Aku pula akan bertolak ke sana dgn keluargaku pd hr Ahad pagi.

14 Mei 2011(Sabtu)
Mak dtg mengambilku sebelum tghri. Aku agak terkejut sbb belum bersiap selengkapnya. Tiba2 aku dengar suara mak mmberi salam dr luar rumah. Dgn terkocoh2 aku bersegera menjmput mak masuk dan aku terus ke bilik air. Aku fikir mak akan smpai waktu tghri. Jadi persiapanku masih kurang. he2..nasib baik aku cepat bersiap. he2..then, kami singgah sekejap ke Carrefour...mak smpat membeli baju kurung utk dipakai smsa kenduriku nnti...=) trma kasih mak. Lps tu kami bertolak ke Kajang. Makan tghri di rumah kak Nurul. Alhmdulillah, sampai jg aku ke rumah k.nurul dn abg ujai. Rindu nk berkumpul dgn family...smpat jg aku bersmbg2 dgn mak dan k.nurul tntg kandunganku...trma kasih mak sbb sudi layan celoteh pnjg syu ni...he3.;)
Keadaan k.nurul yg kdg2 tak stabil mmbuatkan aku risau klu2 dia tak dpt join skali utk ke Muar esok. Apakan daya, aku tak memaksa...cuma berharap krn hnya mak dan abah je yg dpt dtg. Kakak bertugas mnjaga peperiksaan plajar2nye, anas pulak ade exam hr isnin (16 mei 2011)...jd hny k.nurul dan abg ujai je la yg dihrpkan dpt join rombonganku..he2..rasenye takde lagi rombongan yg hny dtg 4org je...disbbkn hal2 yg tak dpt dielakkan, maka terjadilah kisah sbgini. Syukurlah mak dan abah sihat...

15 Mei 2011(Ahad)
Kami bertolak ke Muar pukul 8.30pagi dr Kajang. Aku ditemani mak, abah, k.nurul dan abg ujai. he2...hnya 2 buah kereta je. =) Takpelah, asalkn ada jg wakil adik beradik. Thx to k.nurul dn abg ujai yg sporting. Alhmdulillah, keadaan dirinya dan cuaca pd hr itu turut membantu semuanya brjln lncar. Sebaik tiba di tol Pagoh, suamiku dtg mnjmput kami ke rumah persinggahan pihak prmpuan. Alhmdlh, smpai jg kami di Pagoh. Rinduuu kt suami. dh 4 hri tak bjmpa..he3.

Next...(panjang lagi nk cerita)

...to be continued...

0 comments:

Post a Comment