Pages

Thursday 29 September 2011

New semester...New environment...New home....

26 September 2011

Akhirnya, aku mendaftar sbg pelajar Master di UKM. Setelah 2 minggu berfikir dan pening2 nk ambil keputusan ni. Hari Isnin tu juga adalah hari terakhir untuk mendaftar. hehe...the last student is ME! ^_^

Alhamdulillah, abang sangat memahami diriku dan sanggup melayan kerenahku sepanjang tempoh pendaftaran. Kalau aku sorang, pasti sgt2 lambat proses pndftaran nk siap. Ye la, bangunan PPS, Canselori, Pusat IT, Wisma Aman dan FPI perlu aku redah untuk selesaikan semua urusan. Kebetulan, hr itu adalah hari terakhir konvokesyen...jadi pergerakan kami dari 1 tempat ke tempat lain, mengambil masa yg agak lama...huuhu, apa boleh buat..syukurlah abang cuti hari tu... 

Lebih kurang jam 3ptg, baru siap semua...aku tak smpat mendaftar kursus lagi hari tu...jadi, aku cuba daftar online je...tup..tup, ada masalah pulak..ade 2 subjek dah FULL..huhu...(terpaksa la g daftar kat kaunter esok)...

Petang tu, (hari yg sama) kakak ku yg kedua telah selamat melahirkan putera sulungnya. Alhamdulillah, semuanya selamat. Lepas Asar, kami pergi melawat K.Nurul dan anaknye kat Hospital Columbia Asia...hehe..comel je tgk si 'hero'. Walaupun hanya dapat tgk melalui bilik nursery je...oklah...baby tgh tidur. Bila smbang2 dgn K.Nurul, gerun + takut plak rasanya nak bersalin...huhu...-_-...tak tahu la aku mcmna nanti. Rabbana yusahhil umurona..ameeen.


27-28 September 2011

Hari ni, (Selasa) adalah hari pertama masuk ke kelas. Setelah siap mendaftar kursus, abang menghantarku masuk ke kelas.heheh...abang hantar smpai depan pintu...segan jugak aku..sbb masuk kelas 30minit lewat...nasib baik lec baru je masuk. Awal2 tu masih ok lagi..lama2 mata jadi cam berat..huhu (aku usaha picit2 jari tangan supaya tak tertidur) ^_~ . Ustaz keluar awal, sebelum jam 11, kelas dah hbis. Lepas ni, kelas petang pulak mula pukul 2.30-5ptg. Kelas linguistik! uhuk...subjek yg aku pnh belajar dulu. Tapi, kena baca balik la..sbb dulu tak faham sgt..walaupun exam dpt A-...Cobaan...sbb mata aku pun berat time lec bg penerangan..bila time perbincangan, baru la celik skit..^_~

Hari tu, aku tunggu abang balik kerja. Abang ambil kat masjid UKM. Alhamdulillah, then kami ke Kajang untuk berkemas2. At last, kami tidur kat rumah K.Nurul sbb abg pun dh penat. Hampir 99% barang2 kami dah selamat pindah ke rumah baru. 2 hari sebelum tu, abang, abah dan dibantu junior kami mencuci rumah..Alhamdulillah, smuanya dah siap. Sabtu ni dah masuk bulan Oktober. Jadi, kami bajet akan pindah dan menetap di Kajang secara rasminya pada hujung minggu ni.

Mudah2n Allah permudahkan urusan kami. 

p/s: FYI, si kecil sgt aktif bergerak2 + tendang perutku waktu dalam kelas petang...mybe, she loves to attend the class and study together with me..hehe..^_^

0 comments:

Post a Comment