Pages

Tuesday 20 September 2011

...Si kecil nak masuk kuliah??...

Dah hampir 2 mggu surat tawaran Master UKM sampai padaku. Tapi hingga saat entry ni ditulis, hati ni belum 100% terbuka hati untuk belajar. Nape ye? padahal sebelum ni, aku mmg bersemangat dan nak sgt smbung belajar. (-_-) Aduss... 

Sebab aku bakal jejak kaki di tempat baru..tak kenal org, kawan pun baru, sume benda2 baru...mybe ambil masa nak sesuaikan diri. huhu...kalau suami ada sama2, tak la rasa camni...

Skrg dah ada suami. Suami kerja....aku plak?? 

Nak belajar ke...nak duk rumah? (jadi suri rumah berjaya) uhuh..

Banyak benda nk kena fikir. Kalau ikut kan...aku takde ape2 masalah masa pregnant. Jadi, kalau nak ke kelas tu, takde masalah la. Insyaallah. OK.

Tapi, aku punya jadual kelas nnt tak tau la cmne...sape la yg nak hantar dan ambil. Waktu keje suami confirm tak sama. Lagipun, takkan senang2 je nak kluar pejabat kt TV Al-Hijrah tu setiap hari untuk hantar dan ambil. huhu...(time hantar, maybe leh adjust. tp, kalau time balik...wallahu 'alam)

Aku plak tak mahir nak drive kereta. huhu...klu tak, bleh jugak aku gi kelas naik myvi je. Yang pasti, kali ni aku belajar dalam keadaan berbadan dua. ^_^ it means, our little baby will attend the class.
Takpe2..sabar2...ni pun 1 jihad. (ayat nak pujuk hati) kejap je....(-_-)

Tak senang nak senang dan tak susah nak susah. 

Kena la berkorban dalam setahun dua ni. Kalau aku tangguh lagi, takut bertambah sibuk. Sementara si kecil masih dlm perut, ok jugak la klu nk ke kelas. Due date pun dalam tempoh study week mengikut takwim UKM.

Ya Rabbana, permudahkanlah urusan kami. Ameen....

1 comments:

Nadirah said...

syu, selamat bermujahadah.mabruk 'alaikum! insyaAllah si kecil snts menemani ummi, jgn risau. ALLAH akan mudahkan jalan org2 yg mencari ilmu :-)

Post a Comment