Pages

Monday 15 August 2011

"Pink" or "Blue"???

..hmmm..

Semalam, (15 Ogos 2011), abang cuti...jadi kami ambil kesempatan ni utk pergi ke Hospital Pakar An-Nur utk buat buku merah...lagipun abg rindu sgt nk tgk baby..^_^ 

Kami tiba di hospital dlm kul 8.28 pagi...wah3...dh ramai yg tunggu keliling hospital! Ini 1st time kami ke situ, ingatkan hari Isnin tak brapa ramai..tp bleh tahan jugak ramainye..huhu..takpelah, nak wat cmne, An-Nur ni memang famous.

Pukul 8.30pg, kaunter pun dibuka...terus aku masuk cepat2...disebabkan takde appointment dan aku pun tak tahu nk ambil nombor cmne...jd aku terlambat skit dpt nombor giliran...sbb mak2 yg dtg terus serah buku merah kat nurse bile kaunter dibuka..aku je agak terpinga2..he3..last2 dpt la jugak nombor giliran wlupun takde appoinment..yg ke 22. Oklah jugak...

Agak lama jugak aku menunggu...kul 9.50 pagi, jururawat panggil namaku dan aku ke bhgn hujung hospital utk timbang berat, tekanan darah dan ujian air kencing. Lepas hbis smua tu, aku pun duduk semula...tunggu punya tunggu..tetiba nurse announces .."Dr. Khamsiah masuk semula slps 30 minit sbb ade kes kecemasan. Jadi perjumpaan dgn Dr. tertangguh sekejap." 

Memang perkara sebegitu aku dh maklum...sbb memang dh diberitahu perkara2 cmtu bleh terjadi klu doktor ade hal kecemasan..aku tgk jam kul 11.30pg..maknanye kul 12.00tghri baru doktor ade...

So, abang ajak aku ke WARTA...jalan2, cuci mata...time jalan2 tu rasa cepat je 30minit. Belum puas nk jalan2..=) takpelah..kami terus bergegas semula ke hospital. Takut2 nombor giliranku dh sampai. Alhamdulillah, elok je kami melangkah masuk, nurse pun panggil namaku...

Aku dan abg masuk ke dalam bilik Dr. Khamsiah. Itulah kali pertama aku berjumpanya. Sblm ni aku hnya dgr namanya je..dan komen2 org tntg service yg doktor ni bagi...ramai yg puji Dr. Khamsiah. Sebaik kami masuk die memperkenalkan dirinya...dan kami bersalaman. Lps dh sembang2 kejap, doktor pun scan perutku...Ouh..dah 21minggu rupenye...^_~

 Si kecil yang sedang sujud...(^_^)

Suamiku tersenyum..aku tahu dia bgitu teruja utk melihat si kecil..=)

Alhamdulillah, si kecil sihat dan perkembangannya normal....cuma air ketubanku sedikit...mungkin sbb berpuasa kot..(kata doktor)...Abang nak sgt tahu jantina baby kami...

''Perempuan," ujar doktor...

"Hmm..kita nk tgk cmne doktor,?" soalku..

".....," (jawapan doktor ni..ape ntah..aku tak igat) 

Cuma aku terdiam....suamiku terkejut + tersenyum

Doktor menasihatkan kami buat detailed scan utk lihat dgn lbih jelas dan utk pastikan takde ape2 kecacatan yg berlaku. Lpas tu doktor print gambar baby..time tu kedudukan baby mcm tgh sujud..=)

Lpas tu, kami pun kluar...dua2 terdiam sambil layan perasaan sendiri. 

...GIRL...

Itu kata doktor...tp aku tahu, suamiku mengimpikan baby BOY. Ape2 pun abg bersyukur...yg penting sihat smuanya. Kami berbual2 sementara menunggu nurse memanggil namaku utk menjalani suntikan tetanus (kancing gigi)...uih..dh lama tak kena cucuk..takut plak..he..nasib baik bleh tahan..=)

Lpas selesai smua, nurse bawa kami ke kaunter byrn...semuanya RM218.00. Gulp..mahalnye..mmg kena save RM200++ stiap kali cek..trima kasih abang...After all, kami pun balik...
*Cuma jauh di sudut hatiku, aku nk scan jantina baby kt Mediviron plak..sje2 je nk confirm skali lagi...


                                                        "Pink" or "Blue"???


                                                                      -Pink-

Wallahu 'alam

0 comments:

Post a Comment