Pages

Sunday 7 August 2011

...Ramadhan yang memBAHAGIAkan...(^_^)

...Sedar tak sedar, dh seminggu umat Islam berpuasa. Bru malam ini sy update blog ni...encik suami dh buat request...(suruh update blog). ^_~

Salam Ramadhan Al-Mubarak
Hari pertama Ramadhan, aku berpuasa bersama keluargaku...Alhamdulillah, dapat bersahur dan berbuka di rumah. Cuma sayangnya, suamiku tiada bersama krn tugasnya sbg wartawan menuntut dia bekerja out station...jadi, aku tinggal bersama mak dan abah. Kebetulan, suami out station kat Ipoh. Hari Rabu bru (puasa ke-3) bru dpt berbuka bersama suami..=) rindu sgt nk jmpa abang....

Esoknye, barulah kami berdua pulang ke rumah. Kami naik tren...hu2..tren ni delay dekat 1jam lebih..asalnye pukul 11.52tghri, tp kul1 ptg bru kami bertolak...Cobaaaaan..-_-

Aku bersyukur, sepanjang aku berpuasa, baby jg sihat dan kuat berpuasa. Seolah2 memahami dan mengerti pengertian puasa (^_^) terima kasih, sayang. Cuma puasa hari ke-6 shj aku rasa lebih penat, dek krn keluar membeli brg2 utk memasak dan terlalu excited nk siapkan juadah berbuka sampai aku 'lembik' keletihan...terbaring bila semuanya dh siap masak! ^_~ he3...

Kepenatanku terubat bila abang pulang awal ptg tu...trima kasih abg, sbb memahami diriku...=)

Dan hari ini, aku rasa lebih gembira...sebab ape??
Sebabnye, hr ni abang volunteer nk masak lauk berbuka puasa..alhamdulillah...I'm sooooo happy! sbb dh lama nk rasa masakan abang! ^_^ Kami bahagi2 kerja...abg masak Ayam Masak Tiram dan aku pulak masak sayur kobis goreng...he2...

Sebelum masuk waktu berbuka, kami bertadarus bersama...suke sgt suasana ni! moga2 istiqamah...ameen. Bila dh masuk waktu mghrib, kami berbuka dgn tamar, buah dan air..pastu solat maghrib. Dah siap solat, baru makan nasi sama2...

Marvelous! Superb! Delicious!

These 3 words are the best to describe my hubby's cooks! Sedaaaaaaaap banget! Terima kasih abg...secukup rasa 'Ayam Masak Tiram'. Nanti leh masak resepi lain plak ye..he3. ~_^ 

Buat masa ni, kami buat solat tarawikh di rumah...sbb kdg2 abg penat balik kerja lewat. I'allah. kami rncg akan ke masjid berdekatan nnt.

Esok, abang akan ke Batu Pahat...ade shooting di sane...dan aku akan tinggal bersama kakakku buat semntara waktu. Abg, hati2 ye...syg dan baby doakan abg selamat pergi dan balik....I'allah, kita sama2 memperbaiki amalan kita dlm bulan ini dan moga2 Ramadhan tahun ini lebih bermakna buat kita, ameen.

0 comments:

Post a Comment